Wednesday 13 April 2011

OPAH..aku

Opah aku nama TAMAH BT LINJO..Sebenonye nama asal dia ZAINAB..Tp mase nk daftar ic..Tamil 2 saloh dengo..udoh sdp2 name opoh aku zainab jd tamah... opoh aku ada 5 adik bradik dan kalu nak stiap sorang bbin dan bbintikan nama yg blainan..walaupn 1bapok n 1mok yg same. opoh aku bbt kn LINJO..ada adik bradik dia ada yg LINJA..LANJO..LENJA..mujo tak NINJA hik3.. lucu tol..ok bbalik pd cite opoh aku. aku dr kecik aku dok gn opoh aku. dia ar mok pok aku..aku syg gile kt dia wlupn dia seorg yg garang dan suke berleteor..hik3.. fuhhh dia mmg ganaz mase mude2..aku gn akak aku mmg takut tahap gaban gn dia..modal dia kalu nk blasah ktorg dh xkire dh.. janji msti kne hik3..aku mase kecik2 jarang kne blasoh gn opoh aku ni sbb aku kategori yg xmelawan..rajin tolong dia kedapo n pendiam..bunyi cm mengapu kn tp aku dlu memang cm 2. beze kan akok aku slalu kne gn opoh aku sbb dia pemaleh..suke melawan.. suke merayap..sbb 2 kne hik3..tp smpi la ni ada 1 cite ni aku xleh lupe..dlm baik2 aku ni..(baik le sgt) aku ni maleh ckit nk g skoloh agame rkyat..skoloh ptg 2.. sbb 2 xbpe nk pandei hik3..hr 2 dengan bbekalkan duit blanje sekupang (byk 2 mase 2..dpt beli eskrem tau) yg opoh bg..aku g sek tp dlm beg ada buku+bju spare sbb ptg 2 dh jnji gn mber2 aku nk mandi sungei (nakal x hehe) ptg 2 ustaz lambat msk..pe lg aku gn mber2 cabut ar ke sungai yg dkt gn sek..tgh syok2 myelam..bmandi mande..xsedo dh petang..mujo xptg sesangat.. temtibe aku tingatkn opoh aku..aku takut dia mrh sbb dia mmg xbg ktorg mandi sungai 2..xtau nape..aku pe lg dgn pantas tuko bju n kayoh beskal laju2 (kalah pelumbe beskal negara hik). smpi naik bukit pn aku kayoh gk beskal..kalu x..slalunye aku tunde je..tinggi 2..tp hr 2 cm lipas kudong mcri kakinye hik3..nk tau nape aku jd selarat 2 sbb aku cm nmpk opoh aku tp dlm ht pelik dia xnmpok aku ke. aku xkire msti smpei umoh awal sblm dia..kayoh pye kayoh..tcungap2 aku..asalkn smpi umah dulu.. ble smpi umoh aku tgk opah aku ngah dok melepak kt umah unyang aku..udoh..penat aku..persoalannye sape org yg serupe opoh aku 2..moralnye dsini jgn ponteng sek hik3..ok ar nti kite smbng lg cite ttg opoh ksygn aku ni..

No comments:

Post a Comment