Tuesday 29 March 2011

my new baby aisya humaira part 2

ni nk cite balik pasal my lil baby aisya. pas dia dilahirkan, dia ada masalah pulok, dh same cam abag dia faris haziq. dah le upa samer, berak dlm peword..dia tambah bg lbh ckit dr abang dia, hypo ( kekurangan gula ) gan sesak nafas. alah montel ibu nie macam2 hal pulah. 2 hr aku berkampung kat sepital tau,tp time haziq 5 hr. dh ar xblh min susu formula, mujur ada katil kat nicu 2, 2jam sekali aku g menyusukan dia. aisya mujur xlame n mujur leh min susu formula, jd aku xpyh kerap trun ke sana. tp nak bezakan bersalin ke tiga2 anak aku nie, paling senang bersalin haziq, dh ar xsakit sangat, senang pulak 2, sampai sempat posing kat labour room lg ( gambar xdisertakan ) . tp bab menjaga pulak, paling senang jg anak2 pmpuan aku, keduanya senang, xbanyak ragam n aku leh membuta dgan tenang. haziq..dia ada tabiat lain, asal bergerak berbunyi, sbb kenan gan anak biras aku hik3, masa peknen dia aku tego jd menyangkit kat anak aku..rasekan hik2. berbalik kat aisya, berat masa lahir 3.88 kg, 10 hari pas 2 jd 4kg n 21 hari meningkat ke 4.5kg..fuuuhh...semangat, sehat anak aku, tp dia memang kerap menyusu n dalam sejarah anak2 aku, aku bg sepenuhnya susu badan dlm pantang. abang gan kakak dia campur gan susu formula dn aku bercadang nk bg sehingga umo dia 2 thn, insyaallah.. moga dipermudahkan..

No comments:

Post a Comment