Tuesday 29 March 2011

my sayang habibunnajar yusof

tahun nie cukup 5 tahun aku berkahwin gan my sayang habibunnajar yusof. sepanjang 5 tahun nie, kami dikurniakan gan 3 org permata hati ( 2 perempuan, 1 lelaki ) pengikat kasih sayang antara kami. 2 hadiah yang paling bermakna untuk ulangtahun sepanjang 5 tahun nie. kalau aku dok sorang2, aku pasti tingat mula2 aku kenal gan my sayang aku nie. masa 2 aku baru 22 tahun n habis blajo n dapat kerja trus dipostingkan kat jengka 11,pahang. jauh 2, cm nak nageh aku bile dianto kt c2 huhuhu. nak jdkan cerite, bermula dr pengurus aku yg baik hati n sporting nie en md ali dogoi, dia ar semua ni bermula. satu pg 2, dia panggil aku kat bilik dia n bagi satu name card yang tertera nama habibunnajar b yusof, siap ada alamat dan no hp..eh nama pon kad nama aparaa.. pengurus aku nie suh aku kol no 2 n mintak org 2 hantar tanah ke pejabat sbb pengurus aku kate dh lame mintak tp xdianto2 lg. 1st time aku kol, takut gak tau, berderau darah..kang xpasal2 aku kne marah hik2, tp aku kol gak gan skemanyer, besoknyer dia anto. aku nampak tanah jer, tuannyer aku xjpa, tah bile dia anto tanah 2 ntah..suara dh dengo tp upa x tgk lg, cam ne le upa dia. kalu ikut suare cam suam2 kuku je upanyer (bak kt senario biase2 jer hik). aku x kesah pon,lantak dia ar, keje aku dh selesai. beberapa hr pas 2, pengurus aku ajak aku kat 1 ladang ternakan ayam, aku xtau saper pye, yg aku tau anak peneroka pye. aku pn ikot ar, pengurus aku ckp susah kalu nk tgk reban 2 kalu ada ayam, aku pn xkesah ar, bkn aku beriye2 nk tgk pn. masa kt reban 2 ar baru aku kenal tuan empunya nama..ooo..mamat nie tembun upanyer n upanyer iras2 cina, upanay mak dia cine. 1st time tgk, ingat apek cina mana upanaya en habibunnajar dn kami semua dibawa melawat ayam direban ayam, walaupn kat pintu je..bujet cam xpnh tgk ayam plak aku huhuhu..tp dlm ht dok berkata..eh bole plak g tgk ayam, kate kalu ada ayam xleh tgk..tp lantak ar hik3..bermula hr 2, aku kerap gak ar terserempak gn dia kat opis...panjang dh ni.. ok ar ..sambung bsk ok.. part 2...tido dulu

2 comments:

  1. ko salah komen ar ira. wei asal k.ngah xleh buka blog ko. asyik error je. pelikkan

    ReplyDelete